Vlasta Delimar

Vlasta Delimar (Zagreb, 1956.) umjetničkim se radom počela baviti u kasnim 1970-ima, odbacivši formalno obrazovanje kao neadekvatno, konzervativno i zastarjelo te raskinuvši s tradicionalnim principima razvoja umjetničkog djela tako što se fokusirala na akcije, happeninge i performanse. Odabravši vlastito tijelo kao primarni medij vlastitog rada, Vlasta Delimar definirala je svoju poziciju uvažene, autonomne umjetnice bez izravnih nasljednika, ali također i bez prethodnika. Neprestano i dosljedno odbija svoj rad konstruirati kroz termine “žensko” ili “feminističko”, inzistirajući na univerzalnoj umjetnosti koja nije podijeljena na žensku i mušku te se na taj način neprekidno odbija identificirati ili pridružiti bilo kojoj ideologiji, što joj se u konačnici predbacuje u skladu s etabliranim kanonima fiksnih kunsthistoričarskih i teorijskih praksi. Kontinuitet predstavljanja performansa od kasnih 1970-ih do današnjeg dana, uključujući i intimne performanse, često provokativne i danas već antologijske, klasificiraju Vlastu Delimar – zajedno s Tomislavom Gotovcem / Antoniom Lauerom – među najrelevantnije hrvatske performere koji koriste (umjetničko) tijelo da bi proširili granice likovne umjetnosti i osvojili prostor slobode.